Výkon práva na podanie sťažnosti – plán angažovania dotknutých osôb
Na základe opatrení vyplývajúcich z vykonaného auditu Európskou bankou pre obnovu a rozvoj (EBRD), zameraného na environmentálnu, sociálnu oblasť a oblasť bezpečnosti práce v súvislosti s projektmi financovanými/ spolufinancovanými z prostriedkov Medzinárodného fondu na podporu odstavenia JE V1 Bohunice (BIDSF), spoločnosť Slovenská elektrizačná prenosová sústava, a.s. (ďalej len SEPS), vypracovala a zadefinovala mechanizmus vybavovania sťažností, podaných treťou osobou, ktorej práva sú dotknuté výkonom činnosti spoločnosti SEPS v environmentálnej a sociálnej oblasti a oblasti bezpečnosti práce v súvislosti s projektmi financovanými/ spolufinancovanými z prostriedkov BIDSF.
Plán angažovania dotknutých osôb je vypracovaný v súlade so zákonom č. 9/2010 Z.z. zákona o sťažnostiach v znení neskorších predpisov a dokumentácie riadenia spoločnosti SEPS a umožňuje sťažovateľovi elektronickým vyplnením jednoduchého formulára a jeho následným zaslaním emailom na veronika.gasparikova@sepsas.sk. Formulár sťažovateľ nájde v sekcii „Formuláre na stiahnutie“. Sťažovateľ môže zaslať sťažnosť aj písomne na adresu: Slovenská elektrizačná prenosová sústava, a.s., Mlynské nivy 59/A, 824 84 Bratislava.
Definície pojmov
Sťažnosť
Podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby, ktorá sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov a upozorňuje na konkrétne nedostatky a na porušenie všeobecne záväzných právnych predpisov a dokumentácie spoločnosti SEPS, ktoré sú spojené s výkonom činnosti spoločnosti SEPS v environmentálnej a sociálnej oblasti a oblasti bezpečnosti práce v súvislosti s projektmi financovanými/ spolufinancovanými z prostriedkov BIDSF.
Sťažovateľ
Fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá sa sťažuje.
Prešetrenie sťažnosti
Činnosť, pri ktorej sa zisťuje skutočný stav veci a jeho súlad alebo rozpor so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo dokumentáciou spoločnosti, na ktoré sťažovateľ v sťažnosti poukazuje.
Vybavenie sťažnosti
Činnosť, ktorou sa na základe podkladov získaných z prešetrenia urobí záver s klasifikáciou sťažnosti, s uvedením riešenia v prípade opodstatnenej sťažnosti a zaslaním písomného oznámenia o výsledku vybavenia sťažnosti pre sťažovateľa.
Postup pri vyplnení formulára
- Sťažovateľ na webovej stránke spoločnosti SEPS, v sekcii Dokumenty, v podsekcii Formuláre na stiahnutie, nájde „Formulár na podanie sťažnosti“.
- Sťažovateľ vyplní „Formulár na podanie sťažnosti“, v ktorom v časti „A“, vpíše svoje identifikačné údaje, FO – meno, priezvisko, titul, adresa trvalého bydliska, telefón, email/ PO – obchodný názov, sídlo spoločnosti, IČO, kontaktná osoba, telefón, email. Sťažovateľ súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov za účelom vybavenia svojej sťažnosti a na čas potrebný pre jej vybavenie.
Poznámka: Sťažovateľovi sa neupiera možnosť podať sťažnosť i anonymne, ktorá je prešetrovaná rovnakým spôsobom ako sťažnosť s určenou totožnosťou sťažovateľa. - V časti „B“, sťažovateľ vpíše predmet sťažnosti, ktorý obsahuje oblasť týkajúcu sa nedostatkov, porušení všeobecne záväzných právnych predpisov a dokumentácie spoločnosti SEPS, ktorými sú dotknuté práva sťažovateľa výkonom činnosti spoločnosti SEPS v environmentálnej a sociálnej oblasti a oblasti bezpečnosti práce v súvislosti s projektmi financovanými/ spolufinancovanými z prostriedkov BIDSF.
- V časti „C“, sťažovateľ vpíše, čoho sa domáha.
- Následne sťažovateľ vyplnený formulár odošle na emailovú adresu spoločnosti SEPS: veronika.gasparikova@sepsas.sk. Sťažovateľ je oprávnený zaslať vyplnený formulár aj písomne na adresu sídla spoločnosti SEPS, pokiaľ nemá záujem využiť elektronickú formu zaslania sťažnosti.
- Spoločnosť SEPS sa pri šetrení sťažnosti ďalej riadi v zmysle vypracovaných interných postupov vybavovania sťažností.
- Lehota na prešetrenie a vybavenie sťažnosti je 60 dní odo dňa jej doručenia. Ak si vybavenie sťažnosti vyžaduje súčinnosť externého subjektu, vybaví ju najneskôr do 90 dní odo dňa jej doručenia.
- Výsledok prešetrenia sťažnosti spoločnosť SEPS, oznámi písomne na adresu, prípadne emailovú adresu, ktorú sťažovateľ uviedol vo „Formulári na podanie sťažnosti“, s kvalifikáciou sťažnosti a v prípade jej opodstatnenosti uvedie riešenie nedostatkov.