Predmetom tejto verejnej konzultácie sú zmeny Prevádzkového poriadku spoločnosti SEPS,  ktoré vyplývajú najmä z dôvodu potreby reakcie na zmeny v správaní sa poskytovateľov PpS a RE po pripojení sa SEPS do platforiem PICASSO a MARI ku koncu roka 2024.

Do kapitoly 5.8 boli zapracované zmeny s cieľom zjednodušenia kategorizácie zmluvných pokút za neplnenie disponibility PpS, ktoré súvisia s výškou pokút, ktoré boli znížené a zjednodušené do dňa D pred časom T-1 hod a bola upravená ich výška pri neplnení kvality po čase T-0 (real time) s dopadom aj na tzv. voľné ponuky RE (free bidy), na ktoré sa sankčný mechanizmus doteraz nevzťahoval;

Do kapitoly 5.10 bol doplnený exaktný výpočet výšky platby za RE v prípade overovacej aktivácie vrátane prípadných konzekvencií v prípade neúspešnej overovacej aktivácie;

V kapitole 5.12 boli vykonané úpravy kvôli zamedzeniu prípadnej vysokej platby za RE v prípade deaktivácie z dôvodu vysokej ceny RE v danej štvrťhodine (striedanie ponúk RE od minima po maximum počas štvrťhodín).

Ďalšie zmeny a úpravy v dokumente sú formálneho charakteru.

V prílohe B boli upravené popisy vo formulároch k žiadostiam o vydanie Stanoviska PPS na účel vydania Osvedčenia MH SR a formuláre k žiadostiam o pripojenie. Navrhuje sa aj zmena označenia príloh, keďže pri predchádzajúcich aktualizáciách bola príloha A vypustená.

Trvanie verejnej konzultácie: od 2.7.2025 do 16.7.2025 vrátane.

Zúčastniť sa na verejnej konzultácii k navrhnutým zmenám v Prevádzkovom poriadku je možné zaslaním pripomienok prostredníctvom priloženého formulára na emailovú adresu: konzultacie.pp@sepsas.sk

Dokumenty na stiahnutie:

Názov Dokument
Dokument na pripomienkovanie s vyznačenými zmenami Prevádzkový poriadok zmeny
Formulár na zaslanie pripomienok Formulár na zaslanie pripomienok
Pravidlá konzultačného procesu Pravidlá a podmienky konzultačného procesu
Vyhodnotenie pripomienok
Znenie Prevádzkového poriadku po vyhodnotení pripomienok z VK